Promotie

Veel bedrijven maken gebruik van een spel als promotiemiddel. Bijna 20% van de opdrachten is puur gericht op promotie, zoals bijvoorbeeld imagoversterking, meer kennis over de producten of diensten of uitleggen aan de (potentiële) klant wat het bedrijf of de organisatie doet.

Reclamebedrijven
Het is dan ook niet verwonderlijk dat er relatief veel bedrijven die actief zijn in het maken van reclame of het opzetten van promotiecampagnes naar ons toe zijn gekomen om een spel op maat in te zetten voor promotie of tot vergroting van de bekendheid van het merk. Voor Q&A, actief in marktonderzoek in de retailmarkt, liet een eigen spel maken. Voor CLEAR CHANNEL NEDERLAND, een marketingbureau dat bedrijven helpt om promotie via verschillende kanalen waaronder billboards, radio en TV, ontwikkelden wij een serious game die de medewerkers helpt om de missie van het bedrijf, waarbij Fairness een belangrijk onderdeel vormt, in de praktijk te brengen.

Missie uitdragen
Voor en met Young Works, een bedrijf dat met name organisaties die zich op jeugd richten helpt om beter voor de dag te komen, maakten wij het leuke kaartspel 100% Scout voor SCOUTING NEDERLAND. Dit spel heeft een tweeledig doel: 1) het zorgt er voor dat de leiding / het kader van de Scouting beter begrijpt waar hun organisatie voor staat en 2) het maakt het voor hen, de ambassadeurs van de Scouting ook weer gemakkelijker deze boodschap / missie uit te dragen. Bovendien, zoals elk spel dat wij ontwikkelen, is het supergrappig en leuk. Een belangrijke voorwaarde voor een spel om telkens weer gespeeld te worden en dus effectiever te zijn.

Kerstpakketten
Ook voor en met bedrijven die actief zijn in de branche voor RELATIEGESCHENKEN en KERSTPAKKETTEN ontwikkelen wij bordspellen en kaartspellen op maat. Onder meer met GI Business Promoters hebben wij een spel ontwikkeld voor één van hun Key Accounts.